maanantaina, huhtikuuta 07, 2008

18.11.1995

En ole kirjoittanut siis viiteentoista päivään. Miten se on mahdollista? Tietokone hajosi 4.11. - tai sanotaan näin: sen kovalevyllä oli vioittuneita muistipaikkoja. En ensiksi osannut tehdä asialle mitään, sitten XXX:n opastuksella (puhelimitse - ei ihme, että puhelinlaskuni on tällä hetkellä yli 200 mk) kävimme niitä läpi. Sitten Word, joka oli otettu pois mahdollisen huoltoonviennin takia, piti asentaa uudestaan: XXX unohti levykkeet Turkuun. Siksi on todellakin mennyt kaksi viikkoa siitä, kun kirjoitin.

Tämä pitäisi saattaa ajan tasalle. Miten helvetissä? En enää muista, mitä on tapahtunut. Luen Fieldingin Tom Jonesia ja Machereyn Verne-analyysia, XXX toi minulle Tallinnasta Calvados-pullon, olen ollut väsynyt ja masentunut ajoittain, olen aloittanut jälleen kuntosaliharjoittelun (XXX sanoo, ettei hän halua poikaystävällään olevan mitään "superlautavatsaa", vaikka myöntääkin, että pyykinpesu voisi vatsalihaksilla olla hyvä homma). Ilmoitin Hesarin mielipidekyselyssä mieliromaanikseni Econ Foucaultin heilurin - merkittävin romaani oli tietysti Robinson Crusoe. Iggy and the Stoogesin "Search and destroy" oli merkittävin popkappale. Mitä väliä sillä on, mitä minä sanon Hesarin toimittajille, semminkin kuin nimeäni ei heillä ole? Nimettömiä mielipiteitä. Mahtaa toimittajilla olla hauskaa.

Ensi kerralla jo enemmän ja tarkemmin. Tänään on Pegasoksen palkintojenjako. Eilen näimme Rozeman Kun yö saapuu -elokuvan: kaunis. Ai niin, olen työtön: Pirkanmaan Yhteistyö lopetti ilmestymisensä. Tämä ei ole yksinomaan paha asia. [Käsittämätön kommentti. Muistan olleeni ihan paskana tuon takia. Sain sieltä kuukaudessa 400 mk (mikä on kyllä tajuttoman pieni raha), mikä lisäsi opiskelijabudjettiin suunnitteluvaraa kummasti. Ehkä tuossa on joku syvempi tarkoitus, jota en enää muista. Tai sitten olin vain väsynyt juoksemaan ennakkonäytöksissä.]

Ei kommentteja: